Honkbalweek Haarlem - The future of baseball

Klant: Honkbalweek Haarlem

Diensten

Strategie
Ticketing
Marketing automation
Social ads
Sponsoring

De resultaten

Dagen

8

Verkochte tickets

13,859

Conversiewaarde

€33,979

Van 12 tot 19 juli 2024 vond het grootste Honkbal evenement van Europa weer plaats. Ook dit jaar speelde Goalden weer een belangrijke rol op het gebied van strategie, marketing, communicatie en sponsoring. 

Van 12 tot 19 juli 2024 vond het grootste Honkbal evenement van Europa weer plaats. Ook dit jaar speelde Goalden weer een belangrijke rol op het gebied van strategie, marketing, communicatie en sponsoring. 

The Gameplan
what we did

vernieuwde merkstrategie 

De allereerste editie van Honkbalweek Haarlem was in 1961. De organisatie vond dat het tijd was voor een vernieuwde merkstrategie. In samenwerking met Goalden werd een vernieuwde merkstrategie opgezet met de volgende pijlers:

  • De honkbalsport
  • Innovatie
  • Talenten
  • Beleving
  • Honkbalcultuur

Marketing en communicatie 

Een half jaar voor de start van het evenement is er een marketingcommunicatieplan opgesteld waarbij gebruik werd gemaakt van het platform CM.com. Vanuit dit systeem werden maandelijkse nieuwsbrieven uitgestuurd, landingspagina’s ontworpen en diverse marketing automations opgezet.

Ook tijdens het evenement werd er volop gecommuniceerd naar zowel bezoekers als potentiële bezoekers, door middel van gesegmenteerde mailings. Zo kreeg elke bezoeker een geautomatiseerde SMS met belangrijke informatie na ticketscan en ontvingen potentiële ticket bezoekers een mail met een exclusieve kortingscode. Daarnaast werden er meerdere mails met highlights verzonden om de bezoekerservaring te verbeteren. 

Ticketing 

Ook de ticketverkoop werd helemaal ingericht vanuit CM.com. Goalden heeft Honkbalweek Haarlem ondersteund met het inrichten van deze ticketshop. Om de ticketverkoop te boosten werden er vooraf aan het evenement meerdere social advertisement campagnes opgezet. De content voor deze campagnes werd eveneens gecreëerd door Goalden.

Uit deze campagnes kwamen 350 directe aankopen voort met een totale conversiewaarde van €33.979,30.

Sponsoring

Tot slot zorgde Goalden voor het werven van een diverse sponsoren. Samen met Honkbalweek Haarlem is er gekeken hoe de sponsoring voor beide partijen zo optimaal mogelijk kon worden ingericht. 

Andere succesvolle cases

Unieke ONVZ merkactivaties tijdens de FIH Pro League

Concept Creatue · Merkactivatie · Content Creatie · Digital Marketing

De uitstekende samenwerking met AZ Alkmaar

Event organisation · Projectmanagement