Honkbalweek Haarlem - The future of baseball

Klant: Honkbalweek Haarlem

Diensten

Strategie
Merkactivatie
Sponsoring
Ticketing
Content creatie

De resultaten

dagen

8

passe-partouts verkocht

14

internationale teams

1.2M

dagen


8

passe-partouts verkocht

14

inter-nationale teams

1.2M

Het grootste honkbal evenement van Europa keert na twee jaar terug, dit jaar met een vernieuwde strategie. Goalden speelt ook dit jaar weer een belangrijke rol op het gebied van marketing, communicatie, sponsoring en strategie.

The Gameplan
what we did

De allereerste editie van Honkbalweek Haarlem was in 1961. De organisatie vond dat het tijd was voor een vernieuwde merkstrategie. In samenwerking met Goalden werd een vernieuwde merkstrategie opgezet met de volgende pijlers:

Een podium voor… 

  • De honkbalsport
  • Innovatie
  • Talenten
  • Beleving
  • Honkbalcultuur


Naast dit vernieuwde merkdocument en strategisch advies gaat Goalden de Honbkalweek Haarlem ook ondersteunen met de marketingcommunicatie, ticketing, content creatie en sponsoring.

 Voor de marketingcommunicatie en ticketing wordt er gebruikgemaakt van het platform CM.com. Vanuit dit systeem worden verschillende e-mail automations opgezet, maandelijkse nieuwsbrieven uitgestuurd en tijdens het evenement wordt er gebruik gemaakt van geautomatiseerde whatsapp/sms flows om de bezoekers op de hoogte te houden. Ook de ticketverkoop is helemaal ingericht vanuit CM.com

Om de ticketverkoop te boosten worden er vooraf aan het evenement meerdere social advertisment campagnes opgezet. Voor deze campagnes is de content gecreëerd door Goalden. Klik hier voor een video. 

Als laatste zal Goalden zorg dragen voor het werven van sponsoren. Samen met de Honkbalweek Haarlem kijken we hoe de sponsoring voor beide partijen zo optimaal mogelijk kan worden ingericht.

Andere succesvolle cases

Meer dan 5.500 kinderen versterkt: ABN AMRO's Hockey Experience

Concepting · Merkactivatie

Neptunus Rotterdam's marketing transformatie

Marketing Automation · Online Marketing · Design

Een uur sparren over je sportmarketing uitdaging met olympiër Billy Bakker?

Laat hieronder je gegevens achter en Billy neemt zo snel mogelijk contact met je op