Een nieuw nationaal merk zowel online als offline lanceren. De vraag die Jumbo Hockey bij ons heeft neergelegd was dan ook: “Hoe kunnen wij op een juiste manier onszelf nationaal lanceren en daarna blijvend positioneren?” Daarbij rekening houdend met zowel de online als offline kant van het bedrijf: de webshop en de superstores.
The Gameplan what we did
De eerste stap in het plan was het overnemen van de Hockey Republic-keten. Daaruit volgde de uitdaging voor het bedrijf om de transformatie online en offline door te voeren. Het doorvoeren hiervan alleen gaat niet automatisch zorgen voor een succesvolle positionering. Hier kwam onze expertise om de hoek kijken.
Aanpak
“Een nieuw nationaal merk zowel onlline als oflline lanceren door middel van Next Gen social media strategie.” Een prachtige volzin die wij samen hebben vertaald naar een drietal fasen. Waarin elke fase zijn eigen focus en doelstelling heeft.
Fase 1: De pre-launch
Het Jumbo Hockey merk introduceren en promoten
Fase 2: Fysieke launch
Het online en offline openen van de fysieke winkels
Fase 3: After-launch
Doorlopende campagnes die verder bouwen op succes
Resultaat
De tactiek is duidelijk, de laatste trainingen zijn geweest en de warming-up verliep goed: tijd voor de wedstrijd! Gedurende een periode van 1,5 maand is er gefocust op het online introduceren van het merk. Dit is middels verschillende kanalen en met verschillende uitingen gebeurd.
Andere succesvolle cases
Deloitte Students Hockey Trophy
Concepting · Merkactivatie
Hockey Experience
Concepting · Merkactivatie · Hospitality
Een uur sparren over je sportmarketing uitdaging met olympiër Billy Bakker?
Laat hieronder je gegevens achter en Billy neemt zo snel mogelijk contact met je op