The winning strategy that sold 16,655 Euro Hockey League tickets!
Klant: Euro Hockey League
Diensten
Social ads Google ads Marketing Automation
De resultaten
Tickets
16.6K
Nieuwe profielen
6,3K
Views
2,9M
De Euro Hockey League is ‘s werelds beste club hockey competitie die jaarlijks wordt gehouden tijdens de paasdagen. In 2024 vond het evenement plaats in Amsterdam, georganiseerd door hockeyclubs AH&BC en Pinoke. Goalden is gevraagd de online marketing campagne en marketing automation op te zetten voor deze editie, en met succes!
The Gameplan what we did
Allereerst is het belangrijk om de doelgroep door en door te leren kennen. Als sportmarketingbureau met onze roots in de hockeysport weten we als geen ander hoe we dit moeten doen. Dit heeft geresulteerd in een strakke online marketingcampagne via de Google en de META kanalen, maar daar bleef het niet bij.
Naast de online marketing campagne is er een marketing automation plan opgezet met als doel de fan experience te vergroten door de fan van relevante informatie te voorzien en live updates te geven gedurende het evenement. Dit heeft geresulteerd in 5 whatsapp campagnes en 20 e-mail campagnes.
Voorafgaand aan het evenement werd de doelstelling gesteld op 15.000 tickets, met 16.655 tickets is deze doelstelling ruim gehaald!
Andere succesvolle cases
Deloitte Students Hockey Trophy
Concepting · Merkactivatie
Hockey Experience
Concepting · Merkactivatie · Hospitality
Een uur sparren over je sportmarketing uitdaging met olympiër Billy Bakker?
Laat hieronder je gegevens achter en Billy neemt zo snel mogelijk contact met je op